10 مرحله برای مدیریت و برگزاری یک سمینار یا وبینار موفق

سمینار خود را با رفتن پشت تریبون یا فقط جلوی جمع ایستادن و یک معرفی کامل شروع کنید. ۱. خودتان را معرفی کنید. در ادامه باید به یافته های علمی خودتان اشاره کنید. یک نسخه از اسلایدهایتان را پرینت بگیرید و جلوی خودتان داشته باشید. هنگام معرفی خود متواضع باشید اما بر معتبر بودن خود در مورد صحبت کردن در مورد موضوع سمینار تأکید کنید. اگر کس دیگری شما را معرفی میکند اطمینان حاصل کنید که آنها یک کپی از بیوگرافی شما را از قبل دارند. 15. پک های سمیناری برای تبلیغات و معرفی شرکت یا سازمان خود در نظر بگیرید.

اگر سمینار بزرگی است یا سمیناری است که امور فنی سنگین و پیچیدهای نیاز دارد شاید یک ساعت زودتر رفتن ضروری باشد. بحثهای چالشبرانگیز و اموزش در پنلهای مختلف چیزی است که به عنوان برنامههای جانبی کنگرهها شناخته میشود و طرفداران زیادی نیز دارد. به عنوان مثال، اگر سمینار شما بر روی یک موضوع تاریخدار متمرکز است مانند مراحل جنگ داخلی آمریکا، مطمئن شوید پیش از آنکه از دورهی زمانی به دورهی دیگر بروید هشدار لازم به مخاطب خود بدهید. اعضا يا شركت كنندگان سمينار براي اهدافي مانند معادله ديدگاه ها و انديشه ها، بحث پيرامون مسائل، نقل تجربيات شخصي، آشنايي با تجربيات ديگران، آگاهي از نظرات جديد و يا انگيزه هايي مشابه به دور هم جمع مي شوند.

این کار به تنظیم سرعت سخنرانی هم کمک میکند. تهیه بلیت همراه با تخفیف برای این هم اندیشی ها در نت برگ کار ساده ای است. این کار قرار است باعث شود مخاطب از گوش دادن به شما احساس خوبی داشته باشد و رابطهی گوینده-مخاطب خوبی شکل بگیرد. اگر برای مثال ارائه سمینار ارشد شما بر روی موضوع یک مقاله تمرکز دارد، میتوانید با کمک برگزارکنندهٔ مراسم، چند روز قبل از ارائه سمینار کارشناسی ارشد، از آن مقاله کپی بگیرید و در اختیار مخاطبان بالقوه قرار دهید. تبلیغات کلیکی در رسانههای پربازدیدی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند.

سخنرانی شما باید از یک نقطهي منطقی به نقطهي منطقی دیگر برود. برای یک ارائه در حدود 20 دقیقه شما باید حد اکثر 25 اسلاید داشته باشید. یک کپی اضافه همراه خود داشته باشید. تا زمانی که یک شرکت کننده می تواند به تجهیزات کنفرانس صوتی و تصویری مورد نیاز دسترسی داشته باشد، دسترسی و تعامل در وبینار برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید