افزایش نرخ اشتراک در وبینار

هزینه برگزاری وبینار کم هست یا زیاد؟ 5 هزینه کلاس آنلاین و وبینار وبلاگ ایسمینار

این سایت خارجی دارای یک نسخه دمو برای استفاده رایگان و سرویس‌های پولی است. در ابتدا باید بدانید که برای برگزاری وبینار به ابزار خاصی احتیاج نیست. این کار با استفاده از اینترنت موبایل، لپ تاپ یا گوشی هوشمند، هدست برای ارائه مناسب، یک مکان بی سر وصدا و مطالب و پاورپوینت از قبل آماده شده قابل انجام است. شما وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید فیلم ضبط شده را مشاهده کنید. در پایین فیلم از بخشShare Recording Link آدرس فیلم ضبط شده را کپی کنید و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهید. همه شما می‌دانید که برای ضبط جلسات وبینار فقط کافی است در نرم‌افزار freeconferencecall روی دکمه Record بزنید تا ضبط وبینار کاملا رایگان آغاز شود.

کلمه “Webinar” از عبارت “Web conferences” و ” Web-based seminar” گرفته شده­ است. در واقع شما و سایر افراد حاضر، با استفاده از وبینار می‌توانید در یک زمان خاص، آنلاین شده و با استفاده از یک لینک، به اتاق اینترنتی مختص به برگزاری کنفرانس مدنظر خود بروید. با راه های بسیار زیادی برای تبلیغ وبینارهای آینده، نکته کلیدی این است که جسور باشید و کانال های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنید. نتایج را رصد کنید تا ببینید چه چیزی باعث ثبت‌نام بالا در مقایسه با میزان حضور شما شده است، و به کمپین‌های قبلی ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر یک برند مخاطبان زیادی داشته باشد که می‌توانند روی میز بیاورند، برند دیگر می‌تواند همه مواد بازاریابی را ایجاد کند و یک هدیه برای تبلیغ وبینار ارائه دهد. ۴- بسته به نوع شرایط برگزاری وبینار بهتر است ۱ یا ۲ روز قبل از وبینار یک ایمیل با مضمون آخرین مهلت ثبت نام ارسال نمائید.

استفاده از وبینارها یک راه مؤثر برای افزایش بازدید سایت و جذب کاربران جدید است. با ارائه محتوای ارزشمند، تعامل مستمر با مخاطبان، و تبلیغ وبینار در کانال‌های مختلف، می‌توانید ترافیک سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. همچنین استفاده از نسخه ضبط‌شده، پیگیری پس از وبینار، و تحلیل داده‌ها می‌تواند به شما در بهینه‌سازی وبینارها و جذب کاربران بیشتر کمک کند. عنصر کلیدی برای درگیر نگه داشتن مخاطب و ایجاد وبینارهای تعاملی، محتوای جذاب و اشتیاق شرکت کنندگان برای موضوع وبینار است. برای کمک به جذاب کردن محتوای می‌توانید از فایل های ویدیویی و یا تصاویر گرافیکی استفاده کنید. مطالعه‌ای که توسط HubSpot انجام شد نشان داد که ۵۴ درصد از شرکت کنندگان وبینار می‌خواهند محتوای ویدیویی بیشتری را ببینند، به‌ویژه از برند یا شرکتی که از آن پشتیبانی می‌کنند.

برای انتخاب سرویس وبینار می‌توانید از روش جستجو در اینترنت استفاده نمایید. در سرویس‌های وبیناری که دارای نرم افزار خاصی هستند، قطعی کمتری رخ می‌دهد. در صورتی که علاقمند به موضوع چگونگی ورود به وبینار هستید می توانید مقاله “راهنمای “ورود به وبینار” را مطالعه نمایید. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای برگزاری وبینار نیاز است یک بستر خوب برای ارائه است. همچنین با زدن روی گزینه Show More در پایین صفحه قادر خواهید بود فیلم ضبط شده را در وب‌سایت خود به صورت مستقیم به نمایش بگذارید.

بسته به موضوع یا نوع وبینار، همیشه می‌توانید آن را ضبط و با افراد بیشتری که فرصت شرکت در وبینار را نداشتند، به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر، مهمانان شما حتی ممکن است بخشی از وبینار را ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند که این کار هم به نوبه خود، یک ترفند بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر است. Eseminar پلتفرمی برای مدیریت، برگزاری وبینار و رویدادهای زنده و آنلاین می باشد. با ایسمینار هم می‌توانید وبینار برگزار کنید و هم می‌توانید در وبینار شرکت کنید. ایسمینار با هدف برقراری عدالت آموزشی، مهارت افزایی، تبادل دانش و مهارت‌های کاربری، احترام متقابل و تجربه‌ی خوب فعالیت می‌کند. در این پلتفرم، وبینارهایی در حوزه های استارتاپ، بازاریابی، برنامه نویسی، توسعه‌ی فردی، کسب و کار، سلامت، زیبایی و … برگزار می‌شود.

۳- پیش از ارسال ایمیل جامعه هدف تان را انتخاب و بر اساس آن ایمیل را ارسال کنید. ایمیل را تنها برای افرادی ارسال کنید که واقعا به موضوع وبینار شما علاقه داشته باشند. از دیگر پلتفرم های برگزاری وبینار می توان به WhatsApp، الوکام، Skyroom، GoToMeeting، ای سمینار، وبینار پلاس، وبرنو، وبینار آنلاین و نابو اشاره کرد و معتبر ترین آن یعنی LMS اشاره کرد. برخی وبلاگ‌ها در ازای دریافت هزینه‌ای مقاله تبلیغاتی شما را منتشر می‌کنند. از همین رو می‌توانید مقاله‌ای مفید در رابطه با وبینار خود بنویسید و از این سایت‌ها بخواهید پست آن را منتشر نمایند. برای برگزاری چنین وبیناری کافی است سرعت اینترنت شما 512 کیلو بیت بر ثانیه باشد.

پس از اینکه شما به این نتیجه رسیدید که این ابزار برای کسب و کار شما مفید خواهد بود، باید راه­های زیر را طی کنید تا بتوانید یک وبینار موفق برگزار کنید. در این بخش ما قصد داریم تمام نکات موثر برای ایجاد یک وبینار موفق را بررسی کنیم. البته توجه کنید که ممکن است برخی از موارد زیر، متناسب با کسب و کار شما نقش کم­رنگ‌­تری داشته باشد. فرقی نمی‌کند وبینار خود را در خبرنامه ایمیل، وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی یا سایر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید، کمپین شما بسیار فراتر خواهد رفت و تعامل بیشتری با ویدیو خواهد داشت تا متن ساده. در واقع، 85.7 درصد از بازاریابان موافق هستند که اکنون ویدیو برای برندها مهمتر از سایر اشکال محتوا است. اگر هدف وبینار شما معرفی محصولات جدید است، می توانید مقالات پایگاه دانش مرتبط را بنویسید تا اطلاعات مفیدی در مورد محصولات خود ارائه دهید.

برای مشاهده امکانات سایت freeconferencecall از منوی بالای صفحه روی Menu کلیک کرده و گزینه Features را انتخاب کنید. در حالیکه در برگزاری وبینار این هزینه‌ها را نداشته و فقط کافی است یک سیستم کامپیوتری یا موبایل متصل به اینترنت داشته باشید. کسانی که در این وبینار ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با داشتن لینک وبینار و رمزعبور به صورت کاملا زنده و مستقیم در کلاس یا رویداد شرکت کنند. آماده بودن محتوا و فایل ارائه وبینار اهمیت زیادی دارد و باید حتما چند روز پیش از اجرا، آن را آماده کنید. بد نیست پیش از روز برگزاری، بخشی از ارائه خود را ضبط کنید و ویدیوی آن را همراه با دوستان و خانواده خود ببینید تا نقاط ضعف ارائه خود را بیابید و برای رفع آنها تلاش کنید.

وبینار (Webinar) یک کارگاه یا سخنرانی است که در بستر اینترنت و از طریق ابزارها و پلتفرم های ارتباط جمعی مانند ویدئو کنفرانس برگزار می شود. به دلیل آنلاین بودن وبینار و برگزاری آن به صورت مجازی، شرکت کننده ها امکان ملاقات حضوری با یکدیگر را نخواهند داشت. اگر قصد شما از برگزاری وبینار، ورکشاپ و آموزش است باز هم با هزینه برای تبلیغات و جذب مخاطب بیشتر می‌توانید، سود خوبی را به دست آورید. از همین رو مدرس با به اشتراک گذاشتن صفحه کامپیوتر خود برای کاربران، پاورپوینت را پخش نموده و توضیحات خود را نیز بر روی آن ارائه می‌دهد. از همین رو هزینه برگزاری وبینار تنها داشتن امکانات اندک و در عین حال یک محتوا خوب است.

محتوای تبلیغاتی به دلیل ماهیت محدود خود، نمی‌توانند تمام توضیحات مربوط به وبینار را در خود جای دهند، بنابراین شما می‌بایست با ایجاد یک صفحه فرود، اطلاعات کامل مربوط به وبینار را در آن قرار دهید. البته امروزه وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات وبیناری این صفحه را در اختیار شما قرار خواهند داد. به طور مثال، وب‌سایت ایرانی “evand”  از جمله این پلتفرم­ها هستند. به طور کلی انتخاب زمان و روز مناسب کاملاً به شرایط مخاطبان مد نظر شما بستگی خواهد داشت و با انتخاب درست می‌­توانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. البته، اولین قدم ایجاد یک وبینار عالی است، اما وبینار شما تنها در صورتی به نتیجه می رسد که مشتریان بالقوه شما ثبت نام کنند و در رویداد شرکت کنند. یک وبینار موفق نتیجه تلاش های خیره کننده، حرفه‌ای و متفکرانه برای ترویج وبینار است.

در این بخش شما بایستی محتوای تبلیغاتی خود را در صورت لزوم تغییر دهید، با استفاده از روش تست A/B بهترین محتوا را انتخاب کنید و همچنین مطمئن شوید که کال تو اکشنهای شما به درستی کار می­‌کنند. در این قسمت شما بایستی به کمک افراد متخصص بازاریابی، به بهبود روش­های تبلیغاتی خود بپردازید. بسیاری از شما ممکن است در دنیای غیر آنلاین، بارها در کنفرانس­ها و سمینارهای مختلف شرکت کرده باشید. برای شرکت در یک کنفرانس، شما باید پس از ثبت‌نام در مکان برگزاری کنفرانس حضور پیدا کنید. اما این مسئله زمانی سخت می‌شود که سمینار مورد نظر شما در شهر دیگری برگزار شود. در دنیای اینترنت، وبینارها نقش کنفرانس­ها و سمینارها را بازی می­‌کنند.

تیم پشتیبانی به شما در تست‌های فنی کمک خواهد کرد و در طول وبینار نیز همراه شما خواهد بود. یکی از سوالاتی که در زمینه برگزاری وبینار مطرح می‌شود این است که چگونه وبینار برگزار کنیم، تا بهترین نتیجه را به دست آوریم. در ادامه می‌خواهیم پاسخ این سوال را با بررسی صفر تا صد برگزاری وبینار به شما بدهیم. فرقی نمی‌کند که قصد برگزاری کلاس آنلاین دارید و یا می‌خواهید سمینار یا گردهمایی برگزار کنید؛ به هر حال باید مرحله به مرحله پیش بروید و نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه‌ای را که می‌خواهید به دست آورید. در ادامه با این مفهوم آشنا خواهید شد که وبینار چیست و چه مزایا، معایب و کاربردهایی دارد. به طور سنتی، وبینارها برخلاف شبکه‌های اجتماعی که در آن واحد چندین نفر را به هم متصل می‌کنند، رسانه‌ای برای ارتباط یک نفر با چندین نفر هستند.

کمپانی ادوبی با ارائه وبینارهایی که نکات، ترفندها و بهترین روش‌ها را برای تیم‌ها به اشتراک می‌گذارد، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در این وبینارها به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد که سخنرانان بر موضوع تسلط کامل دارند همچنین محصولات ادوبی را نیز به نمایش می‌گذارند. برای برگزاری وبینار به داشتن یک لپ تاپ و اینترنت پرسرعت نیاز است. پلتفرم و سایت‌های داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که در ازای پرداخت هزینه می‌توانید از سرورهای آن‌ها برای برگزاری وبینار استفاده نمایید. برای برگزاری وبینار نیازی به داشتن سایت بخصوصی از جانب شما نیست. برخی شرکت‌های داخلی و خارجی سرویس‌های وبینار ارائه می‌دهند.

آنها اگر قصد ورود با نرم‌افزار را داشته باشند باید گزینه Launch Meeting in App را انتخاب کرده، نرم‌افزار را دانلود و نصب کنند. سپس از قسمت Join نرم‌افزار و با ID که شما به آنها داده‌اید وارد شوند. برای اطمینان از وضعیت اتصال و آمادگی برای اجرای وبینار می‌توانید روی گزینه Check connections در پایین نرم‌افزار کلیک کنید و منتظر بمانید که تمام گزینه‌ها تیک سبز بخورد. برخی اوقات ممکن است به خاطر فعال بودن فایروال ویندوز برخی از گزینه‌ها تایید نشوند. پس می‌توانید به صورت موقت فایروال خود را غیرفعال کرده و سپس اقدام به تست کنید.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جلسه دیروز (۱۳ بهمن) گفت که باید مسئله نجات تهران را عملیاتی کنیم. چرا که شورا و شهرداری نمی‌تواند مشکل آلودگی را حل کنند و باید سایر نهادها و سازمان‌ها هم پای‌کار بیایند. امروز شاهد هستیم در دنیا شهرهایی بوده‌اند که وضعیتشان بدتر از تهران بوده؛ اما با اقدامات درستی که انجام داده‌اند به هوای پاک رسیده‌اند. اگر در هر ماه 4 وبینار دو ساعته آموزشی را ترتیب دهید و تنها ده نفر در ورکشاپ شما شرکت کنند، می‌توانید ماهیانه حداقل دومیلیون تومان از این راه در آمد کسب کنید. برای این کار می‌توانید از مشتری‌ها، شاگردان و آشنایان خود برای شرکت در وبینار استفاده نمایید. 2) دومین سرویس خارجی برگزار کننده کنفرانس نیز سرویس آنلاین زوم است.

از هر کانال ارتباطی موجود با در نظر گرفتن مخاطب واقعی خود استفاده کنید. اگر شرکت کنندگان بالقوه شما جزو فالوورهای رسانه های اجتماعی شما هستند، حضور خود را در رسانه های اجتماعی دو چندان کنید. هزینه ایجاد وبینار، به‌ویژه وبینار رایگان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از برگزاری وبینار به آن پرداخته می‌شود. اگر قصد شما برگزاری وبینار رایگان است؛ با جذب مخاطب بیشتر می‌توانید افراد بیشتری را برای خرید از سایت یا محصول خود ترغیب نمایید. با برگزاری وبینار رایگان درمورد نحوه آموزش این کتاب‌ها و کاربرد آن، می‌توانید مشتریان خود را به سمت خرید کتاب‌ها هدایت نمایید.

یعنی شما با صرف یک و نیم ساعت به درآمد 3 میلیون تومانی رسیدید. اگر هفته‌ای فقط یک وبینار برگزار کنید، ماهانه درآمد 12 میلیون تومانی را تجربه خواهید کرد. روشی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم روشی موقتی یا آزمایشی نیست. بلکه می‌توانید از این امکان تا هر زمان که بخواهید استفاده کنید، بدون اینکه ماهانه یا سالانه مبلغی بپردازید. معمولاً با دریافت لینک دعوت و ثبت‌نام در صفحه وبینار می‌توانید در آن شرکت کنید. بیشتر وبینارها از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند، اما برخی ممکن است نیاز به نرم‌افزار خاصی داشته باشند.

البته این روش نرم‌افزار و اپلیکیشن اختصاصی نیز دارد که اگر آن را روی سیستم یا تلفن همراه خود نصب کنند به راحتی می‌توانند با وارد کردن کد اختصاصی کلاس شما، وارد کلاس‌تان شوند. در این مرحله باید بستری را برای ثبت نام و مدیریت کاربران انتخاب کنید. می‌توانید این کار را روی وبسایت خودتان انجام دهید که در این صورت باید از برنامه‌نویس کمک بگیرید و سیستم ثبت نام و درگاه بانکی را در سایت خودتان داشته باشید. برای آنکه از این دردسرها به دور باشید ما راه دوم را پیشنهاد می‌کنیم و آن این است که از بسترهای دیگر بهره ببرید. ایسمینار یکی از انتخاب‌‌های شما در این مرحله است و می توانید از خدمات آن در این زمینه بهره‌مند شوید.

شما بایستی از ابزاری استفاده کنید که مخاطبان به راحتی به آن متصل شده و در وبینار شما شرکت کنند. حال زمان آن رسیده تا با انتشار محتوای تبلیغاتی خود در شبکه‌­های اجتماعی و وب‌سایت­های مرتبط، به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید. معمولاً این موضوع یک هفته تا یک ماه قبل از شروع وبینار انجام خواهد شد. با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید، موقعیت­هایی که ممکن است در معرض دید آن‌ها باشد را شناسایی کرده و با تبلیغ مستمر، افراد را برای شرکت در وبینار تشویق کنید. البته وب‌سایت­هایی همچون ایوند نیز بستری برای تبلیغات وبینار شما خواهند بود.

بازاریابی ایمیلی می تواند تاثیر زیادی بر حضور وبینار شما و موفقیت کلی شما داشته باشد. این یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل مشتری به ثبت‌کننده وبینار است. متوجه منظورم شدی؟ یک مطالعه جهانی نشان داد که کارکنان یک سازمان سه برابر اعتبار بیشتری نسبت به مدیر عامل دارند. این بدان معناست که مشتریان شما بیشتر از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برند رسمی شما به کارمندان گوش می‌دهند و به آنها اعتماد می‌کنند. برندها به طور فزاینده ای در بازاریابی تأثیرگذار و ایجاد روابط با سوپراستارهای رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند.

اینها افرادی هستند که نزدیک به خرید هستند یا کسانی که قبلا از شما خرید کرده‌اند. اظهارات شرکت کنندگان گذشته یا کارشناسان صنعت می تواند اعتماد به نفس را در شرکت کنندگان بالقوه القا کند. هرچه پر کردن فرم آسان تر باشد، افراد بیشتری برای وبینار شما ثبت نام می کنند. چندین CTA به صورت همگام با هم کار می کنند و هیچ لینک خروجی برای پرت کردن حواس بازدید کننده وجود ندارد. فقط بر این تمرکز شده که بازدیدکننده فرم ثبت نام را تکمیل کند.

این روند که در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود، باعث شده تا مخاطبان علاقه بیشتری به آن پیدا کنند. بهتر است شما نیز در طول وبینار اجازه دسترسی مخاطبان به یکدیگر را بدهید. ارتباط افراد با یکدیگر، به تعامل بیشتر آن‌ها با شما هم کمک می‌کند. مثلاً می‌توانید یک گروه تلگرامی برای پشتیبانی آموزشی وبینار ایجاد کنید. همان‌طور که می‌دانید ایسمینار پلتفرم برگزاری وبینار و رویداد‌های آنلاین است. در ایسمینار می‌توانید به آموزش آنلاین بپردازید، دانش و مهارت خود را به دیگران یاد بدهید و کسب درآمد کنید.

به خاطر داشته باشید که این پاداش، باید حتماً با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد تا مخاطب را به تعامل دوباره با شما ترغیب کند. به عنوان مثال، اهداء یک گوشی موبایل یا کارت تخفیف از فروشگاه‌های دیگر که به برند شما هیچ ربطی ندارد، به هیچ عنوان مخاطب را به تعامل دوباره با شما دعوت نمی‌کند. پس از ثبت نام شرکت‌کنندگان، شما می‌بایست در زمان میزبانی از فضایی استفاده نمایید که به خوبی برای مخاطبان قابل دسترسی و استفاده باشد. توجه داشته باشید که انتخاب سرویسی که متناسب با سرعت اینترنت مخاطبان باشد بسیار مهم است. فرض کنید شما وبیناری برای افرادی برگزار می‌کنید که در مناطقی با سرعت اینترنت پایین زندگی می‌کنند.

بهتر است در تولید ویدیو یا موشن‌گرافیک، از سناریو حساب شده‌ای استفاده کنید. در این محتوای تولید شده باید اطلاعات کامل وبینار را قرار داده و همچنین با استفاده از لینک و آدرس­های درست، مخاطبان را به صفحه ثبت ­نام هدایت نمایید. با بهره‌گیری از پلتفرم‌های تخصصی مانند ایسمینار، می‌توانید به‌سادگی و با کمترین هزینه، استراتژی‌های وبینار مارکتینگ خود را به اجرا درآورید و از شاهد تأثیرات مثبت آن در روند رشد کسب‌وکار خود باشید. امیدواریم نهایت استفاده را از مطالعه این مقاله برده و به پاسخ سؤالات موجود در ذهن خود رسیده باشید. لطفاً شما عزیزان هم تجربیات و پیشنهادهای خود را در این باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید به‌راحتی در یک وبینار با کارشناسان خبره حوزه خود گفت‌وگو کنید، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه پرواز باشید!

اکثر وبینارهای محبوب بر روی سرور ابری میزبانی می‌شوند، زیرا این سرورها توانایی پردازش درخواست‌های همزمان بالا، پخش ویدیو و صدا و ذخیره سازی داده‌ها را دارند. سرورهای ابری می‌توانند به طور همزمان بار زیادی از ترافیک و درخواست‌ها را مدیریت کنند و به ارائه تجربه‌ای بی‌وقفه برای شرکت کنندگان کمک کنند. اگر هنوز در حوزه‌ی خود شناخته شده نیستید و افراد کمی شما را می‌شناسند. می‌توانید از افراد متخصص و شناخته شده دعوت کنید که در وبینارتان حضور داشته باشند. این کار به جذب مخاطب و فروش وبینار کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود وبینارهای بعدیتان فروش بیشتری داشته باشند. مخاطبان شما باید بدانند که مطالبی که برای آن‌ها ارائه می‌دهید، مربوط به کسب و کار شما است.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۶ روش تاثیر گذار برای تعاملی کردن وبینارتان را با شما در میان بگذاریم. این نکته خیلی مهم است که شما موضوع درستی برای وبینار خود انتخاب کنید. بنابراین سعی کنید در هر کسب و کاری که فعال هستید، با انتخاب موضوعات آموزشی مخاطبان را به وبینار خود دعوت نمایید. حتما قصد شما از برگزاری این وبینار، فروش محصولات، معرفی سایت و … است. از همین رو تبلیغات درست می‌تواند باز خورد وبینار شما را بیشتر کند. اغلب افرادی که وبینار رایگان برگزار می‌کنند، هدف خاصی از برگزاری آن دارند.

هر پستی که در رسانه های اجتماعی قصد دارید در کانال های شرکت خود به اشتراک بگذارید، کارمندان را تشویق کنید که به طور موازی آن را تبلیغ کنند. هنگام همکاری با یک اینفلوئنسر، مطمئن شوید که تبلیغ وبینار خود را آسان کنید. پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ویدیوها و سایر مطالب بازاریابی را که می‌توانند به سرعت کپی و جای‌گذاری کنند، آماده انتشار به آن‌ها بدهید. نکات تبلیغاتی وبینار برای کمک به افزایش ثبت نام و کاهش عدم نمایش ترفند بازاریابی یک وبینار این است که با آن مانند یک محصول یا خدمات جدید برخورد کنید. جالب است بدانید که اکثر شرکت ها از راه های ارتباطی و کانال های بازاریابی شان به درستی استفاده نمی کنند. مثلا می توانید بخشی را در وب سایت تان تحت عنوان رویدادهای پیش رو یا تقویم آنلاین داشته باشید و از این طریق وبینارهایتان بیشتر دیده خواهند شد.

وبینارها بیشتر محل ارائه حقایق، بینش­ها و مطالب ارزشمند است. بنابراین با استفاده از اطلاعاتی که واقعاً مخاطبان به دنبال آن هستند، وبینار را برگزار نمایید. مهم است که بتوانید بین محتوای آموزشی وبینار با معرفی و تبلیغ خدمات خود ارتباط برقرار کنید تا علاوه بر آموزش، معرفی خدمات و محصولات شما جنبه‌ای تبلیغاتی و آزاردهنده نداشته باشد. برای درک اهمیت وبینار مارکتینگ باید ابتدا به شناخت کافی از تأثیر آن بر میزان جذب مشتری و تقویت پایه‌های برند یک کسب‌وکار برسید. در واقع شما با برگزاری وبینارهای آموزشی، خود را به‌عنوان یک کارشناس در صنعت مورد نظر و برندتان را به‌عنوان یک راه‌حل جذاب برای نیاز مخاطب معرفی می‌کنید.

برای شروع وبینار شما نیاز دارید که تصویر خودتان، پاورپوینت، یا هر نرم‌افزار دیگری را که قصد آموزش آن را دارید به اشتراک بگذارید. همچنین اگر قصد ضبط وبینار خود را دارید فراموش نکنید روی دکمه Record کلیک نمایید. پیشبرد فروش استفاده از ابزارهایی مانند تخفیف، پیشنهادات ویژه، جوایز و … است که برای جذب مخاطب و ترغیب آنها به خرید صورت می‌گیرد. شما پس از مدتی می‌توانید با ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه و همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی خوب، فروش فیلم وبینار را افزایش دهید و از محتوای آن کسب درآمد کنید. در هنگام تعریف وبینار به راهنمای هر قسمت حتما توجه کنید تا وبینار شما سریع‌تر تایید شود و در معرض دید مخاطبان سایت قرار گیرد. شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های مرتبط در فضای مجازی و … همه و همه می‌توانند در اطلاع رسانی و جذب مخاطب شما نقش داشته باشند.

به مخاطبان خود دلیل دیگری برای ثبت نام در وبینار با یک آهنربای سرب سنجیده ارائه دهید. برای انجام این کار، می‌توانید یک برنامه حمایت از کارمندان راه‌اندازی کنید و از طریق یک خبرنامه در سراسر شرکت، به کارکنان درباره آن آموزش دهید. توضیح دهید که چگونه کار می کند، چه چیزی برای آنها مفید است و چگونه به پیشرفت شرکت کمک می کند. من و تیم ام در حال بررسی یک وبینار هستیم، مطمئنم که مخاطبان شما ارزش زیادی از آن خواهند داشت. این وبینار [موضوع] را پوشش می دهد و به طور خاص برای مخاطبان شما طراحی شده است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری