راهنمای انتخاب کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) با حجم بالا!
مزایای استفاده از کلمات کلیدی طولانی در سئو + 10 نکته
کلمات کلیدی اصلی (head keywords) معمولاً بسیار رقابتی هستند و رسیدن به رتبه بالا برای آنها بسیار دشوار است. همانطور که گفتیم، کلمات کلیدی طولانی تعداد ورودی کمتری نسبت به کلیدواژههای اصلی دریافت میکنند. موضوع مهم این است که برای استفاده از Long Tail Keyword باید یک استراتژی منسجم داشته باشید تا بتوانید در طولانی مدت حجم ترافیک ورودی را بالا ببرید و از مزایای حجم و کیفیت ورودیها در کنار هم بهره مند شوید. کلمات کلیدی محبوب زیادی با حجم جستجوی بالا وجود دارند که میتوانند ترافیک زیادی را به وبلاگ شما هدایت کنند. اما بیایید واقع بین باشیم؛ شانس اینکه بتوانید وبلاگتان را با این کلمات کلیدی رتبهبندی کنید چقدر است؟ کلمات کلیدی اصلی، دشواری(KD) بالایی دارند.
سلام دوست عزیزعبارت تک کلمه ای شانس زیادی برای کسب جایگاه در یک مقاله ندارند در نتیجه تغییر محتوا کمکی به شما نخواهد کرد. اگر جایگاه شما در یک عبارت در صفحه اول گوگل تثبیت شده باشد، آمار و ارقامی که توسط ابزار سرچ کنسول ارائه میشود کاملا دقیق و کاربردی هستند. این ابزار نشان میدهد که همین عبارت طولانی و به ظاهر کم ارزش، طی بازه زمانی 28 روزه نزدیک به 1000 بار جستجو شده و کسب جایگاه در آن 366 بازدیدکننده را به سایت ما جذب کرده است. رسیدن به این هدف ممکن نبود مگر اینکه کاربران جستجوی خود را با کلمات کلیدی طولانیتری انجام دهند. به عنوان نمونه ممکن بود در سال 2012 کاربران کلمه «سئو» را بیشتر جستجو کنند چراکه در این زمان بحث بهینه سازی موتورهای جستجو یک ترند روز محسوب میشد و عده زیادی به دنبال درک مفهوم خود سئو بودند.
خواهید دید صفحاتی که برای عبارت «بیت کوین چیست» رتبه گرفتهاند، محتوای خیلی بیشتری نسبت به عبارتهای دیگر دارند. اساسا موضوعات کلی نیاز به محتواهای طولانیتر و جامعتری دارند چراکه موضوعات زیادی حول آنها وجود دارد که کاربران میخواهند بدانند. در صورتی که به این موضوعات فرعی بیتوجهی کنید، احتمالا رتبه خوبی هم به دست نیاورید. کلمات کلیدی Long Tail یا کلمات دنبالهدار به عبارتهای چند کلمهای (بیشتر از 3 کلمه) گفته میشود. Long tail keyword عبارتی هدفمند است که رقابت سئویی کمتر با میزان نرخ تبدیل بیشتری دارد.
اگرچه کلمات کلیدی بلند به طور معمول رقابت کمتری دارند، اما هنوز هم ممکن است با رقابت مواجه شوید. موفقیت خود را با کلمات کلیدی خود نظارت کنید و به دقت به نرخ ترافیک و تعامل خود نگاه کنید. این به شما میگوید که چند نفر را جذب میکنید و محتوای شما تا چه حد نیاز به پرس و جوی آنها را برآورده میکند. برای اینکه صفحه شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، محتوای شما باید قصد جستجوی کاربر را برآورده کند. کلمات کلیدی طولانی معمولاً رقابت کمتری دارند و برای سایتهای جدید مناسبتر هستند.
Answer The Public یک ابزار بینش جستجو است که در بین متخصصان و بازاریابان سئو محبوب است. این به شما امکان می دهد کلمه کلیدی را وارد کنید و سؤالاتی را که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال آنها هستند مشاهده کنید. کلمات کلیدی طولانی اغلب قصد کاربر را برای تصمیم گیری خرید نشان می دهند و می توانند به افزایش ترافیک و فروش هدفمند کمک کنند. هنگامی که میخواهید از مقالات وبسایت خود به مقالاتی با کلمات کلیدی طولانی لینک دهید از ترکیبهای مختلف کلمات استفاده کنید. با این کار هم تنوع لینکهای داخلی وبسایت شما افزایش پیدا می کند هم بازدیدهای صفحات وبلاگ شما بیشتر میشوند.
در یک استراتژی محتوایی، استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل در دسته موارد ضروری قرار دارد که برای جذب کاربران بیشتر به شدت پشنهاد میشود. در نتیجه، کلمات کلیدی دم دراز، یکی از روشهای مهم سئوی وب سایت است که به شما کمک میکند در برابر رقبای خود در نتایج جستجو بهترین جایگاه را بگیرید. برای استفاده بهینه از این کلمات کلیدی، باید کلمات دقیق و مرتبط با محتوای وب سایت خود را انتخاب کنید و از آنها در عنوانها، متنها، آدرسها و برچسبهای وب سایت خود استفاده کنید. با این کار، موتورهای جستجو به راحتی محتوای وب سایت شما را در نتایج جستجو قرار خواهند داد و به شما کمک خواهند کرد تا بیشترین نتیجه را از وب سایت خود بگیرید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی، یک استراتژی سئو مؤثر برای کسبوکارهای آنلاین است. با شناسایی و استفاده از این عبارات، وبسایتها میتوانند در نتایج جستجو برای عباراتی با حجم جستجوی کمتر اما نرخ تبدیل بالاتر، رتبه کسب کنند.
در واقع، این کلمات به مجموعهای از عبارات جستجویی گفته میشود که شامل سه یا بیشتر از کلمات مشترک یا حتی برخی کلمات کوتاهتر هستند. در این مطلب به بررسی مفهوم، مزایا و راهکارهای استفاده از کلمات کلیدی دم دراز برای بهبود سئو سایت خود میپردازیم. علاوه بر گوگل ساجسشن، تحلیل وبسایتهای رقیب نیز یک روش بسیار موثر برای یافتن کلمات کلیدی بلند است. با بررسی محتوا و استراتژی بهینه سازی سئو رقبای خود، میتوانید به کلمات کلیدی استفاده نشده و فرصتهای موجود در بازار پی ببرید. ابزارهای حرفهای مانند Ahrefs، SEMrush و KWFINDER هم به شما کمک میکنند تا به صورت دقیقتر کلمات کلیدی بلند را شناسایی کرده و حجم جستجو و رقابت آنها را تحلیل کنید.
به طور معمول هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم دراز بسیار آسان و راحتتر از سایر کلمات کلیدی میباشد. به عنوان مثال برای عبارت “چگونه قهوه ترک درست کنیم” به راحتی میتوان یک محتوای جامع و جذاب ارائه داد و با کسب رتبه بالا در نتایج گوگل کاربران زیادی را جذب وب سایت نمود. کلمات کلیدی طولانی به دلیل خاص بودن و حجم جستجوی کمتر، رقابت کمتری دارند و معمولاً نرخ تبدیل بالاتری را ایجاد میکنند. این کلمات دقیقاً نیازهای کاربران را هدف میگیرند و به بهبود رتبه سایت کمک میکنند. استفاده از کلمات کلیدی دم دراز در متن مطالب وب سایت شما، باعث میشود موتورهای جستجو، به راحتی محتوای وب سایت شما را در نتایج جستجو قرار دهند.
استفاده از کلمات کلیدی بلند، به ویژه برای وبسایتهای تازه تاسیس، یک استراتژی سئو بسیار موثر است. با تمرکز بر این عبارات، وبسایتها میتوانند به سرعت در میان رقبا دیده شده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهتر کنند. علاوه بر این، تولید محتوای با کیفیت که به طور کامل به کلمات کلیدی بلند پاسخ دهد، به افزایش اعتبار و شهرت وبسایت در میان متخصصان حوزه کمک میکند. بهترین راه استفاده از کلمات کلیدی long tail، دستهبندی آنها در موضوعات مشابه است. بدینترتیب محتوای تولیدشده میتواند در هر کدام از این عبارتها رتبه بگیرد. اما اگر عبارتی، کلمات کلیدی طولانی مشابهی نداشت، در صورتی که حجم جستجوی خوبی داشت و رقابت بر سر آن هم خیلی زیاد نبود، میتوانید برای آن به تولید محتوا پرداخته و آن را هدف قرار دهید.
رمز موفقیت شما این است که از کلمات کلیدی طولانی نهایت استفاده را ببرید و در عین حال از بهینه سازیهای دیگر هم چشم برندارید. در طول سالهای گذشته فرهنگ و رفتار کاربران هنگام جستجو تغییرات بسیاری داشته است. یکی از مهمترین دلایل این تغییرات پیشنهادات خود گوگل هنگام جستجوی یک عبارت کوتاه در گوگل است. به محض آنکه شروع به نوشتن عبارت مورد نظر خود میکنید، گوگل پیشنهاداتی را به شما نمایش میدهد که عموما طولانی بوده و به موضوع مورد نظر شما نزدیک هستند. در گذشته متخصصان سئو بر روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز میکردند که از میزان جستجوی بالایی برخوردار بودند. این دسته از کلمات به دلیل جستجو بالا در نمودار میزان جستجو کلمات، در بخش سر اژدها قرار میگرفت.
این در حالی است که کلمات کلیدی کوتاه میزان جستجوی بالایی دارند اما تاثیری چندانی در افزایش نرخ تبدیل وب سایت نخواهند داشت. از آنجایی که کاربران سوالات خود را با ترتیبهای مختلفی سرچ میکنند بهتر است در هدینگهای مقاله خود از ترتیبهای مختلف کلمات استفاده کنید. با این کار کاربران کلمات را با هر ترتیبی که سرچ کنند وبسایت شما برای آنها نمایش داده میشود. کاربران هنگام باز کردن یک محتوا به هدینگهای آن نگاه میکنند و به کاربردی بودن محتوا پی میبرند. اگر از کلمات کلیدی طولانی در هدینگ مقالات خود استفاده کنید باعث میشوید کاربران محتوای شما را مطالعه کنند و زمان بیشتری را در وبسایت شما سپری کنند. علاوه بر رتبهبندی، معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) نیز اهمیت دارند.
همچنین، موتورهای جستجو به محتوایی که با قصد کاربر مطابقت بیشتری دارد، اولویت میدهند. شاید تا الان کلماتی مانند "کلمات کلیدی دم بلند، کلمه کلیدی طولانی یا long tail keyword" را شنیده باشید ولی مفهوم این عبارت را به درستی درک نکرده باشید. به همین دلیل در این مطلب از پونه مدیا کلمه کلیدی بلند یا اصطلاحا Long Tail Keyword را برای شما تعریف می کنیم و در مورد لزوم استفاده از آن با هم صحبت می کنیم. از آنجا که کلمات کلیدی طولانی به طور خاصتر به نیازهای کاربران پاسخ میدهند، استفاده از آنها میتواند ترافیک سایت شما را به شکل هدفمندتری افزایش دهد. این ترافیک هدفمند نه تنها به بهبود نرخ کلیک (CTR) کمک میکند، بلکه نرخ تبدیل (Conversion Rate) را نیز به طور قابل توجهی افزایش میدهد.
این روشها به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی طولانی و مرتبط با محتوای خود را شناسایی کنید و از آنها برای بهبود سئو استفاده کنید. همیشه بررسی و تحلیل رقبا از بهترین راهها برای تدوین استراتژی سئو است، به خصوص در زمان تحقیق کلمات کلیدی. با استفاده از ابزارهایی مثل جت سئو یا ahref میتوانید به بررسی سایتهای رقیب و کلماتی که در آنها رتبه گرفتهاند، بپردازید. از آنجا که این عبارتها بر اساس جستجوهای کاربران در گوگل پیشنهاد میشود، خیالتان بابت میزان جستجوی آنها راحت خواهد بود. کلمات کلیدی طولانی همانطور که کمتر جستجو میشوند، کمتر هم بر سر آنها رقابت وجود دارد؛ این فرصتی است برای سایتهایی که تازه فعالیتهای سئوی خود را شروع کردهاند.
هرچه عبارات جستجوی شما طولانیتر و خاصتر باشد، رتبهبندی آن عبارت آسانتر است. به دلیل گستردگی اینترنت، پیدا کردن مخاطب برای جایگاههای خاص آسانتر شده است. برای انتخاب کلمات لانگ تیل کیورد مناسب، باید بدانید کاربران به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Ahrefs میتوانند به شما در شناسایی نیازهای کاربران کمک کنند. همچنین می توانید صفحات با رتبه برتر را برای یک کلمه کلیدی ببینید و ببینید آن صفحه خاص برای چه کلمات کلیدی دیگری رتبه بندی می کند. این به شما لیست عمیق تری از کلمات کلیدی دم بلند را برای هدف قرار می دهد.
اتفاقا یکی از این بخشها دقیقا برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند ساخته شده. مثلا برای این سایت که ما فقط ۳۶ کلمه کلیدیاش رو وارد ابزار کردیم، تا حالا ۴۰۹ کلمه کلیدی طولانی پیدا شده. همچنین، استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای بهینه سازی سئو محتوا، باعث افزایش کیفیت ترافیک وبسایت میشود. با داشتن محتوایی که کلمات کلیدی طولانی را به خوبی پوشش میدهد، میتوانید با جذب بازدیدکنندگانی که به دنبال محتوای خاصی هستند، بهبود قابل توجهی در رتبه وبسایت خود در موتورهای جستجو داشته باشید. استفاده از لانگ تیل کیورد میتواند به بهبود رتبهبندی وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. این کلیدواژهها به دلیل خاص بودن، با رقابت کمتری روبرو هستند و احتمال بیشتری برای کسب رتبههای بالا در نتایج جستجو دارند.
دارای نقشه های سایت سفارشی قدرتمند، تغییر مسیرهای پیشرفته، عناوین و توضیحات سئو، عبارات کلیدی متعدد و پشتیبانی کامل از Schema است. All in One SEO یک پنجره بازشو ظاهر می کند و از شما می خواهد که با حساب Semrush خود ارتباط برقرار کنید. نگران نباشید، می توانید برای یک حساب رایگان Semrush ثبت نام کنید و از آن نیز استفاده کنید. پس از اتصال، All in One SEO ایده های کلیدواژه دم بلندی را که می توانید استفاده کنید واکشی و نمایش می دهد. این نشان می دهد سوالاتی که مردم می پرسند و مربوط به عبارت جستجویی است که وارد کرده اید. هدف شما این است که به مخاطب نشان دهید محصول، سایت و وبلاگ شما در عین خاص بودن چقدر جذاب است.
البته در نظر داشته باشید که هر کار مفیدی راحت و بی دردسر نیست و شما باید بررسی ها و آنالیز های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی خود داشته باشید. مطالب آنالیز کلمات کلیدی و انواع کلمات کلیدی سئو می توانند به شما کمک کنند که کلمات کلیدی مورد نیاز خود را به بهترین نحو پیدا کنید. در مقالات قبلی در مورد انواع مختلف سئو و اهمیت هر یک از آنها صحبت کردیم. سئو محتوایی یکی از انواع سئو است که نقش پررنگی در افزایش بازدیدهای وبسایت و افزایش فروش ایفا میکند. رقابت در سئو محتوایی زیاد است و ما باید با روشهای مختلفی سعی کنیم عملکرد بهتری نسبت به رقیبان خود داشته باشیم. استفاده از لانگ تیل کیورد به ما کمک میکند در سئو محتوایی عملکرد بهتری داشته باشیم و زودتر به نتیجه برسیم.
در این مقاله قصد داریم در مورد لانگ تیل کیورد و اهمیت آن در سئو صحبت کنیم. با توجه به توضیحات ارائهشده در این مقاله در رابطه با کلمات کلیدی طولانی در سئو، متوجه شدیم که این کلمات میتوانند به بهبود رتبه سایت و جذب کاربران واقعی کمک کنند. در دنیای امروز که رقابت در دنیای دیجیتال بینهایت شدید است، استفاده از کلمات کلیدی طولانی در سئو به یک ضرورت تبدیل شده است. این کلمات به شما کمک میکنند تا در میان انبوهی از محتواها، جایگاه ویژهای به دست آورید و کاربران واقعی و هدفمند را به سایت خود جذب کنید. اما در مورد کلمات کلیدی طولانی شما با یک موضوع مشخص مواجه هستید که پاسخ دقیق و روشنی دارد، تولید محتوا برای چنین موضوعاتی حد و حدود مشخصی دارد و نیاز به پوشش موضوعات فرعی ندارد. علاوه بر این کلمات کلیدی طولانی مختلفی وجود دارند که محتوای آنها بسیار شبیه به هم است.
دشواری کلمه کلیدی، حجم جستجو، کلیک های تخمینی و موارد دیگر را نشان می دهد. همچنین کلمات کلیدی طولانی میزان فروش سایت را دو چندان خواهد کرد که میزان جستجوی پایینی هم دارند. با توجه اینکه به کلمات کلیدی طولانی بسیار پولساز هستند؛ به راحتی میتوان با استفاده از این نوع کلمات در محتوا از رقبا پیشی گرفت. مثلا یکی از همین کلمات پیشنهاد شده توسط گوگل رو انتخاب کنیم و ببینیم برای اون کیورد چه پیشنهاداتی وجود داره و به این ترتیب میشه تعداد بیشتری کلمه کلیدی طولانی پیدا کنیم. تا اینجا درباره اهمیت کلمه کلیدی طولانی در سئو و دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. حالا که با ارزش این نوع کیورد بیشتر آشنا شدیم، بریم سراغ اینکه چطور این کلمات ارزشمند رو پیدا کنیم؟ ۳تا روش رو در ادامه مطرح میکنم.
این عبارات میتوانند ایدههای بسیار خوبی برای تولید محتوای جدید و هدفمند باشند. کلمات کلیدی بلند، عباراتی هستند که با ترکیب بیش از سه کلمه، به دنباله روی از مسیرهای جستجوی دقیقتر و هدفمند کاربران میپردازند. این عبارات در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاهتر، خاصتر بوده و به جای پوشش موضوعات کلی، به نیازهای خاص و جزئی کاربران پاسخ میدهند. با توجه به طبیعت خاص این عبارات، رقابت کمتری برای کسب رتبه در نتایج جستجو وجود دارد؛ اما از سوی دیگر، حجم جستجوی کلی آنها میتواند ترافیک قابل توجهی را برای وبسایتها هدایت کند. برای رتبه گرفتن در گوگل، استفاده هوشمندانه از عبارات جستجوی دقیق، کلید موفقیت در جذب مخاطبان هدفمند است.
اینکه ما تمام استراتژی SEO سایت رو روی کلمات کلیدی کوتاه بچینیم، هم اصولی و حرفهای نیست، هم ممکنه در بسیاری از موارد منجر به نتیجه گرفتن نشه. چرا که در کلمات کلیدی کوتاه معمولا با رقبای سرسخت با اعتبار دامنه (DA) بالا مواجه هستیم. البته منظورم این نیست که اصلا نباید روی کیوردهای اصلی (Head Keywords) کار کنیم. یه استراتژی سئو خوب شامل برنامه مشخص برای هر ۲ دسته کلمات کلیدی طولانی (دم بلند) و کوتاه هست. طبق آمارهای موجود، بیش از 70 درصد از جستجوهای اینترنتی شامل کلمات کلیدی طولانی هستند. این نشان میدهد که کاربران به دنبال محتوایی هستند که به طور خاصتر نیازهای آنها را برآورده کند.
یکی از این فعالیتها استفاده از کلمات کلیدی طولانی یعنی همان لانگ تیل کیوردها است. کلمات کلیدی طولانی سریعتر شما را به هدف خود برای بهبود سئو وبسایت میرسانند و سختی کمتری دارند. با کار کردن روی کلمات کلیدی طولانی حتی اگر وبسایت تازه کاری داشته باشید در نتایج اول گوگل نمایش داده میشوید. هرچه تعداد کلیکها افزایش پیدا کند سئو و رتبه وبسایت شما نیز افزایش پیدا میکند. با بهرهگیری از کلمات کلیدی بلند در تولید محتوا، میتوانید به صورت دقیق به سوالات و نیازهای مخاطبان پاسخ داده و آنها را به سمت محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید هدایت کنید. این امر نه تنها به افزایش نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش منجر میشود، بلکه به تقویت اعتبار برند شما و ایجاد ارتباط قویتر با مخاطبان کمک خواهد کرد.
در این مواقع بهتر است با بررسی و تفسیر قصد مخاطبان از جستجوی کلمات کلیدی، یک تولید محتوا اختصاصی انجام دهید که بتواند از طریق لانگ تیل کیورد محبوبتر، وبسایت شما را به صفحه اول جستجوی گوگل بیاورد. با توجه به مواردی که بررسی کردیم، میتوان نتیجه گرفت که استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا دم دراز (Long-Tail Keywords) برای سئو سایت بسیار حائز اهمیت است. این کلمات کلیدی علاوه بر اینکه رقابت کمتری دارند، دارای ترافیک هدفمند بیشتری هستند و باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو میشوند. بنابراین، بهتر است در انتخاب کلمات کلیدی برای سایت خود، به کلمات کلیدی طولانی و دم دراز توجه کافی را داشته باشید و از آنها در محتوا و متاتگهای صفحات استفاده کنید. همچنین، بهتر است با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Google Search Console، کلمات کلیدی مناسبی را برای سایت خود پیدا کرده و در برنامه سئو خود به آنها توجه کنید.
هر موضوعی که درباره آن محتوا تولید میکنید، یک کلیدواژه اصلی یا head دارد که رایجتر است و بیشتر در مورد آن جستجو میشود. کلمات کلیدی طولانی درواقع زیرمجموعه کلمات کلیدی اصلی قرار می گیرند و حاوی آنها هستند، به جزئیات موضوع میپردازند و تعداد جستجوی کمتری با آنها انجام میشود. کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword نسبت به سایر کلمات کلیدی، خاصتر و کمتر رایج هستند. نام این کلمات کلیدی از کتاب The Long Tail نوشته کریس اندرسون برداشت شده است. مولد کلمات کلیدی دم بلند ابزارهای آنلاینی هستند که به شما کمک می کنند عبارات جستجوی خاص یا کلمات کلیدی مرتبط با یک موضوع یا عبارت را پیدا کنید. در این مقاله، بهترین تولید کنندگان کلمات کلیدی دم بلند به صورت آنلاین را به شما نشان میدهیم تا ایدههای محتوا برای افزایش ترافیک و تبدیل به وبسایت خود بیابید.
با توجه به اهداف کاربران باید محتواهایی جذاب، جامع و کاربردی تولید نمود تا کاربران به محض بازدید از سایت اقدام به ثبت سفارش و دریافت خدمات کنند. به عبارت دیگر 95 درصد عبارتهایی که ماهانه در گوگل جستجو میشوند، کمتر از 10 بار مورد جستجو قرار میگیرند. همانطور که در کادر زرد رنگ مشخص است، از نظر این ابزار، عبارت هدف ما هیچ جستجویی در ماه نداشته و ارزش هدف گذاری یا تبلیغات را ندارد. برای آنکه مطمئن شویم این عبارت را در ابزار kwfinder نیز بررسی کردیم که در تصویر زیر قابل مشاهده است. مثلاً وقتی کاربری عبارت «خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت» را در گوگل جستجو میکند، بیشتر به دنبال این است که برای سفر خود بلیط تهیه کند، نه اینکه درباره نحوه خرید بلیط قطار اطلاعات جمع کند.
رقابت در این کار بسیار شدید است و اگر بخواهید در ازای جستجوی یک عبارت ساده بتوانید از جایگاه خوبی برخوردار شوید باید با آخرین تکنیکهای این کار آشنا شوید. به همین منظور در مرحله انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بعضا باید در جستجوی عبارتهای طولانی و خاصی باشید که به آنها لانگ تیل کیورد (Long Tail Keywords) گفته میشود. در کلمات کلیدی کوتاه و پراستفاده رقابت بسیار بالاست و برای رتبهبندی در صفحه اول گوگل و بقیه موتورهای جستجو نیاز به بودن در رده بالایی از بین رقبا دارید. در حالی که در کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری وجود دارد و احتمالاً به راحتی میتوانید در بین نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید. کلمات کلیدی دم دراز (Long-tail keywords)، اصطلاحی است که در حوزه بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مورد توجه است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری